لا مکان

مکانی برای ما نیست،هرکجا هستید با ما باشید

لا مکان

مکانی برای ما نیست،هرکجا هستید با ما باشید

نمای ساختمان = زیبایی ساختمان


نمای خوب ساختمان

نمای ساختمان

نمای ساختمان : تمام رخ ساختمان و زیبایی ساختمان است.
نمای ساختمان شامل انواع نمای بیرونی ساختمان مانند نمای شیشه ای ساختمان، نمای کامپوزیت، نمای آلومینیوم، آجرنما، نمای سنگ، تراورتن و... میباشد
یک نمای خوب می تواند تبدیل به یک نماد و یک هویت برای یک ساختمان شود و آنرا از انواع مشابه متمایز کند. لذا توجه به نمای ساختمان ، مصالح به کار رفته در آن و نیز طراحی معماری آن چیزی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. در بسیار موارد بازسازی نمای ساختمان نیز می تواند تغییرات بزرگی بوجود آورد.
نما نقش حساسی در بهینه سازی مصرف انرژی و اقلیم در ساختمان دارد.پوسته ساختمان نه تنها به عنوان حد فاصل داخلی و خارجی عمل می کند ، بلکه عایق حرارت و صداست و تهویه و کنترل هدایت نور روز به داخل ساختمان را هم فراهم می کند.به همین دلیل نمای ساختمان به توجه بیشتر نیاز دارد.
یکی از نمادهای زیبایی شهری، همین نمای ساختمان ها است که باید ساماندهی شده و با مسائل دیگر هماهنگ شود.
استفاده از معماری های گوناگون برای نماسازی ساختمان ها، سابقه ای دیرپا دارد. با این وجود با فراوانی ابزار و ایجاد مهارت های جدید در این زمینه این روزها شاهد شکل گیری نماهای ساختمان در اشکال جدید و بدیع هستیم.
بسیاری از سازندگان بناها با کاربرد سبک های بومی و اقلیمی و تلفیق آن با نماسازی های مدرن، اشکال جدیدی را در نمای ساختمان ها پدید می آورند که به نوبه خود می تواند چشم نواز و زیبا باشد. اما در این میان چیزی که به آن توجه می شود این است که نمای ساختمان نیز مانند سایر بخش های آن نقش مهمی در حفظ امنیت و صرفه جویی در استفاده از انرژی برای روشن و گرم یا خنک نگه داشتن فضای داخلی ساختمان دارد. رقابت در ایجاد نماهای جدید در سال های اخیر به احداث ساختمان هایی که نمای خارجی آنها پوشیده از شیشه است منجر شده است. طبیعی است در چنین ساختمان هایی چه مقدار انرژی برای ایجاد حرارت یا برودت هدر می رود.
درحقیقت چیزی که بیشتر از شکل و فرم و سنتی یا مدرن بودن نمای خانه ها اهمیت دارد نقش آنها در نگهداری از دمای مطلوب فضای داخلی ساختمان است.
از سوی دیگر این توجیه که با مقاوم سازی و ایمن سازی ساختمان ها، بهای کمتری به زیبایی نمای آنها داده شود، چندان منطقی به نظر نمی رسد. می توان با در نظر گرفتن نکاتی به هر دو حسن دست یافت، هم زیبایی نماها و هم حفظ و حراست از انرژی که برای ایجاد دمای مطلوب در منازل صرف می شود.
به عبارت دیگر می توان با تلفیق نیازها به الگوی واحدی در نماسازی دست یافت که در آن زیبایی در کنار ایمنی تامین شود.
عاملی که با دسترسی به آن جنبه های اقتصادی در ساختمان سازی با اسراف تضییع انرژی همراه نباشد و در عین حال با ارائه نمونه های تازه ای از نماهای شهری منتهی شود.
چنین امری می تواند با تعمیم در تمام امور شهری مشکلات مشابه را نیز از سر راه مردم و مسئولین بردارد و در این باره ما را به یک تعادل پایدار برساند

پیشنهاد ویژه : پکیج بزرگ عکس نمای ساختمان تولید سال : 1391

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد